A TENGERHAJOZÁS
(ÉS AZ Ő SZABADSÁGA)
1991 decemberében a Szovjetuniót úgy verték szét, hogy az semmilyen szempontból nem volt előkészítve. Ahol a belso közigazgatási határok hirtelen államhatárokká váltak.
A volt szovjetköztársaságok közül egyedül Kazahsztán (az egykori SZU második, a világ kilencedik legnagyobb területű országa) vette magának a fáradságot, hogy szomszédaival együttműködve kijelölje és rögzítse határait. Amit követően – annak rendje és módja szerint – a határegyezmények szövegét, a szükséges mellékletekkel együtt, letétbe helyezte az ENSZ titkárságán. VOLTAKÉPPEN CSAK KAZAHSZTÁN ESETÉBEN BESZÉLHETÜNK TEHÁT NEMZETKÖZILEG ELISMERT HATÁROKRÓL.
Ukrajnának tehát nincsenek ilyen határ-megállapodásai. Az egyetlen olyan szerződés, ami Ukrajna határait érintette, az az Oroszországgal 1997-ben megkötött barátsági, együttműködési és partnerségi egyezmény volt. EZ A KÉT ORSZÁG KÖZÖS BELTENGERÉNEK NYILVÁNÍTOTTA AZ AZOVI-TENGERT.
Márpedig a beltengerekre nem vonatkoznak a nemzetközi tengerjog előírásai. Ott a partmenti országok joghatósága érvényesül. AZ EMLÍTETT SZERZŐDÉS ÉRTELMÉBEN EGYIK ORSZÁG SEM HOZHATOTT INTÉZKEDÉST A MÁSIK BELEEGYEZÉSE NÉLKÜL.
Ennek ellenére Ukrajna megállapodott Nagy-Britanniával. Ennek értelmében az utóbbi vállalta egy támaszpont megépítését az Azovi-tenger partján fekvő Mariupoltól nyugatra. (Formailag ugyan Ukrajna számára – ám kezdettől világos volt, hogy a Nyugat saját részére.) Ukrajna tehát megszegte az Oroszországgal kötött egyezményt: a támaszpont építése közben ki- be járkáltak volna a NATO hadihajói az Azovi-tengerre.
Ehhez Oroszország amúgy sem járult volna hozzá. Ráadásul, a 2014. március 16-án megtartott népszavazáson a szavazók 97 százaléka az Oroszországhoz való visszatérésre voksolt. Ezzel pedig orosz fennhatóság alá került az Azovi- és a Fekete-tengert összekötő Kercsi-szoros mindkét partja. Oroszország hatóságainak engedélyéhez kötötte harmadik országok hajói számára a tengerszoroson való áthaladást.
Ezt kezdetben még az ukrán és a nyugati hajók is betartották. 2018. november 25-én azonban Ukrajna, a Nyugat tevékeny támogatásával, veszélyes provokációhoz folyamodott: több kisebb ukrán hadihajó engedély nélkül próbált áttörni a Kercsi-szoroson. Az orosz parti őrség erre tüzet nyitott rájuk. Ennek nyomán zenditett rá a nemzetközi liberálfasiszta óbégató kórus: Oroszország megsérti a tengerhajózás szabadságát – VAGYIS A NEMZETKÖZI JOGOT.
(Mulatságos epizód: Nyugaton teljes komolysággal kifogásolták, hogy a Krími Híd túl alacsony: NEM FÉRNEK ÁT ALATTA A REPÜLŐGÉP-ANYAHAJÓK. OROSZORSZÁG EZÉRT BONTSA VISSZA A HIDAT.)
Amelynek építése miatt nagyszerű Uniónk hivatalosan is tiltakozott.
VALÓJÁBAN A TENGERHAJÓZÁS SZABADSÁGA ÁLLANDÓ FÖLEMLEGETÉSÉNEK CÉLJA: NAPIRENDEN TARTANI A KRÍM HOVATARTOZÁSÁNAK A KÉRDÉSÉT. Amerika, ugyanis, sehogy sem tud beletörődni abba, hogy 2014 februárjában, Putyin mesteri húzása nyomán, mégsem lett az övé a szevasztopoli orosz haditengerészeti támaszpont. Márpedig akié az a támaszpont, azé a Fekete-tenger.
Egyszóval. Mindezen fentiekről szól a „Krími Platform” elnevezésű nemzetközi kormányközi propaganda fórum.
***
A keresztény-nemzeti Magyarország ezzel – minden ellenkező állítással szemben – mindenben a sátánfajzatok, az Antikrisztus kijevi rezsimjét, illetve védnökét, az óceánon túli Gonosz Birodalmát, annak európai kápóját, Brüsszelt, az új, termonukleáris világháború gyújtogatóit támogatja.
Írta: Levédia krónikása
I’m truly enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which makes
it much more enjoyable for me to come here and visit more often.
Did you hire out a designer to create your theme?
Superb work!